♥ eemeliellinneaandersson ♥

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

hur jag lägger min bas?

Av Emelie Andersson - 4 juli 2012 11:58

SMÅ TIPS PÅ MIN VARDAGSSMINKNING! 

 

Först börjar jag med att lägga min bas som kan ta tid att lägga, den är jag väldigt noga med så man inte ser fläckig ut eller så. 

 

 

 

Sedan när jag väl lagt min bas börjar jag med att dra ut en jämn och fin ögonskugga på ögonlocket.

 

 

Efter det brukar jag börja med att lägga en liten mörkare nyjans som framhäver dina ögon mer.

Näst efter det tar jag en liten mindre pänsel och dra över ögonlocket för att få en liten mer jämn form.

 

 

Så får jag ofta detta reslutatet:




                                                   inte så värst bra bild men ska försöka föklara bättre. 

 

 




Här har jag ingen form eller fixat ögonbrynet på något sätt så här kommer lite tips på hör jag hör för att få en okej form.

Jag sätter pennan längst med nästan och sätter ut en prick där jag vill att mitt ögonbryn ska börja och samt sluta.

Vill jag ha lite spetts på det hela lutar jag pennan lite åt vänster/höger och där ögat slutar där stannar du pennar och sätter ut en prick så gör du ett upplyft på hela ögat.

 

 

hoppas ni förstår..

 

 

såhär blir oftast mitt resultat! 

 

     

Sedan efter jag har fixat mina ögonbryn och borstat till dom och lite sånt så tar jag macscaran och drar den sakta men säkert över fransarna.

   

Sedan har jag bara favorit läppglanset kvar.

 

 

Sedan är min alldagliga sminkning klar! 

   

 

Tycker ni jag ska göra mer tips på smink?

KOMMENTERA! 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

http://www.nattstad.se/Liin@?id=1916773

4 juli 2012 13:13

bra gjort!
Gör mer sånt här detta vill jag se mer av ! :D
// linn

Emelie Andersson

4 juli 2012 15:40

vad glad jag blir tack!
de ska jag :)

 
Ingen bild

http://amandamaaria.blogg.se/2010/december/

4 juli 2012 13:15

fin gjort bruden!
GÖR MERA!
kram :)

Emelie Andersson

4 juli 2012 15:40

Tack så mycket!
ska jag allt göra!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Andersson - 30 januari 2013 12:24

tack för en underbar tid här på Bloggplatsen, men nu byter ja portal till Nattstad!  Hoppas ni följer mig där ist, http://www.nattstad.se/eemelieaandersson! :) pussss!  ...

Av Emelie Andersson - 30 januari 2013 11:06

hej alla goingar!    Värt att byta till nattstad?    KOMMENTERA!  ...

Av Emelie Andersson - 28 januari 2013 17:20

Hej finisar!   Har nyss kollat klart på 2 gammla barnfilmer som man jämnt tittade på när man var liten High SchoolMusical, någon som minns?  Ska nog koka te nu och se vad det blir för mat.. Bokat upp mig för att träffa Marcus på söndag nu, wei!!...

Av Emelie Andersson - 28 januari 2013 14:22


Film mys och glass!  De borde nästa vara det bästa som finns, när man känner att man börjar bli sjuk.. Känns som febern är på gång, usch fy inte kul.. Men nu ska jag kolla på lite film så vi går höras etferåt!  Puss på er!      ...

Av Emelie Andersson - 28 januari 2013 10:42

Hej bästa ni!  Har faktiskt saknat bloggandet något rejält, så kände för att börja idag igen. Så får vi se så jag inte tröttnar igen, hoppas inte de!  Men jag har haft en grymt tid, så länge jag haft uppehåll från bloggen har jag haft för mig d...

Presentation


Hej på er sötnosar! Kul att ni har kikat in på min blogg och hoppas att ni stannar! Jag är född 1997 och kommer från lilla hålan åby i Götebrg.Min blogg handlar om allt i från vardag till en massa knasiga grejer. Hope u like it, puss

Fråga mig

51 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du att jag skriver mer om i min blogg? kryssa på nu!
 Mode
 Träning
 Outfits
 Covers
 Videoinlägg
 Något annat kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok! ♥


Ovido - Quiz & Flashcards