♥ eemeliellinneaandersson ♥

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Emelie Andersson - 27 juni 2012 23:21

   

Kom precis hem från donken tjocka som vi är! 
Min dag har bestått utav att umgås med förs mimmi en liten stund på förmiddagen sedan lite senare blev de att åka med min underbara mamma och handla kläder blev sjukt nöjd med mitt inköp fick nästan såna shorts som jag ville ha, bilder på inköpet kommer imorgon eller något. 

Kom jag inte mer än hem till mormor & morfar och åt sjukt go mat och efter jag hade käkat hann jag inte mer än ut för att träffa jossan sen drog vi in till stan en snabbis och träffade david i inte mer än bara en kvart,sen drog han.

Sedan så tröttnade vi båda på att bara sitta så de blev donken för vår del och nu sitter jag äntligen här i pyjamas och ska sätta mig och sega framför en film med jossan! ♥ 


Hörs senare eller imorgon puss! 



Av Emelie Andersson - 27 juni 2012 15:30

4 TIPS ; TILL ATT INTE FÅ FINNAR ELLER BARA HÅLLA DE BORTA OM MAN REDAN HAR FINNAR!

♥ Tvätta ansiktet dagligen
- Tvätta enbart med ljummet vatten
 
♥ Undvik fet mat
- Speciellt mejeriprodukter och animaliska fetter. Dessutom bör man minska sockerintag, kaffe, alkohol och raffinerad mat.
 
♥ Sola
 
 - gör din kropps pigment bättre! 
 
♥ Låt bli att klämma på dina finnar
- När man klämmer en finne irriterar man man inte bara huden ännu mera - det leder till fler finnar.

Av Emelie Andersson - 27 juni 2012 15:14


10 hälsotips


 

1. Få i dig vätska. Vatten är bra för hälsa, kropp, hår, hud, naglar. Drick gärna 2 liter per dag.


2. Vårda ditt yttre. Rengör ansiktet varje morgon och kväll för att bli av med smink, bakterier och annat smuts.


3. Ta hand om ditt hår. Sköt det rätt med rätt schampoo, balsam och max två hårinpackningar per vecka. Klipp håret med jämna mellanrum. Borsta det inte för mycket. Sov med en lös fläta om nätterna. Undvik slarvig tofs. Använd inte stylingprodukter ofta.


4. Träna. Rör på dig varje dag. Du behöver inte spurta, det räcker med att gå.

5. Sömn. Skönhetssömnen betyder mycket för kropp och hälsa. Sov 7-8 timmar per natt.


6. Hemmaspa. Peela ansikte och kropp så att döda hudrester försvinner. Ha ett eget hemmaspa en gång i veckan där du peelar dig, har ansiktsmask och hårinpackning med mera.


7. Ät rätt – Ät inte för fet mat, få i dig ungefär 500 gram grönt per dygn. Detta är viktigt för kropp, hår, hud, hälsa m.m C-vitamin är det som gör att upptagningen av järn sker. Se till att få i dig rätt mängd protein, kolhydrater, fett (ja, det måste kroppen också ha) osv.


8. Stressa inte. Det är inte bra någonstans, varken för själ, hälsa eller kropp.


9. Fräscha upp dig. Pigga upp trötta ögon med en gurkskiva på vardera ögonlock varje morgon.


10. Relaxa. Ha minst en kvarts avkoppling varje kväll där du stänger av tankarna och bara njuter av tystnaden. Rensa tankarna totalt.


                                TYCKER DU ATT JAG SKA GÖRA MER HÄLSOTIPS ?

                                                                   KOMMENETRA ! 

Av Emelie Andersson - 27 juni 2012 15:09

TIPS - SÅ FÅR DU PERFEKTA ÖGONBRYN!

Snabbaste vägen till perfekt formade ögonbryn stavas pincett.

 

Att plocka lagom kan vara svårt. För att lättare hitta den form du är ute efter, måla under ögonbrynen med en vit ögonskugga. Då ser du enkelt vilka strån som ska noppas och vilka som ska vara kvar.

För att tämja buskiga, långa hårstrån i början brynet, prova att borsta stråna rakt uppåt med hjälp av en liten kam eller en rengjord mascaraborste. Klipp sedan av stråna i höjd med den övre kanten av brynen med en liten sax. Klipp försiktigt och med måtta!

 
 
        tycker ni att jag ska gra mera hälsotips? 
KOMMENTERA! 
 
 
 
 

Av Emelie Andersson - 27 juni 2012 15:00

tjennareee!♥ 

förut var jag och tränade med mimmi efter de gick vi och handlade lite dricka och skiljdes åt så när jag kom hem var det bara rätt in i duschen ingen kommnetar! 

Just nu sitter jag här och väntar på mamma som ska åka pch shoppa med mig lite idag har bestämmt mig för att kolla på dessa shorts iallafall såå jävla snygga! 


  

ssååååå sjukt snyggaa! 

 

Och en sak ni måste börja kommentera lite mer hallå eller! 

 

Men nu ska jag iallafall ta och fixa mig lite.

puss hörs sedan!  

 

 

 

 

 

 


Av Emelie Andersson - 27 juni 2012 12:46

Träning! ❤


Hejhej,nu blir det att göra sig av med lite fett här på morgonen tillsammans med Mimmi, blir att gymma 1-2 timmar. Måste få upp konditionen igen, så nu jävlar! Men bloggar genom mobilen så kan inte lägga upp någon bild så lägger upp senare! Detta fick bli ett snabbt inlägg tyvärr hann inte att skriva något i morse hade lite bråttom, men min dag ser la mest ut att träna ,städa och sedan träffa lina & jossan!

Puss hörs sedan! ❤

Presentation


Hej på er sötnosar! Kul att ni har kikat in på min blogg och hoppas att ni stannar! Jag är född 1997 och kommer från lilla hålan åby i Götebrg.Min blogg handlar om allt i från vardag till en massa knasiga grejer. Hope u like it, puss

Fråga mig

51 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du att jag skriver mer om i min blogg? kryssa på nu!
 Mode
 Träning
 Outfits
 Covers
 Videoinlägg
 Något annat kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok! ♥


Ovido - Quiz & Flashcards